Letnia Akademia Zamówień Publicznych 2019 r.

V EDYCJA LETNIEJ AKADEMII ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Europejskie Ramy Kompetencyjne (ECF) nabywców publicznych,
a nowa ustawa Prawo zamówień publicznych

TERMIN: 26-30 sierpnia 2019 r.

Szanowni Państwo,

12 lipca 2019 r. do Sejmu został skierowany projekt nowej ustawy - Prawo zamówień publicznych (druk 3624). Tegoroczna Akademia musi być więc poświęcona tym zmianom. Będziemy jednak nie tylko omawiać nowe przepisy, co oczywiste, ale również nowe podejście do zamówień ponieważ równocześnie Komisja Europejska kończy prace nad standardami kompetencyjnymi nabywców publicznych. Określają one jaką wiedzę, umiejętności i doświadczenie powinien posiadać pracownicy zajmujący się zamówieniami publicznymi różnych szczebli: od wsparcia zamówień, poprzez nabywcę (kupca), specjalistę aż do kierownika komórki. Są to kompetencje daleko wykraczające poza to, co zwykło się w Polsce uważać za pracę „zamawiaczy”.

Celem tegorocznej Akademii jest przygotowanie się – mentalne i merytorycznie – na nadchodzące, prawdopodobnie największe zmiany, nie tylko zmiany przepisów, ale przede wszystkim zmianę podejścia,  a także zapoznanie się z opinią specjalistów i ekspertów, którzy łączą praktykę z teorią, filozofię z warsztatem, doświadczenie ze świeżym i twórczym spojrzeniem na problemy.

Serdecznie zapraszamy do udziału w jedynym takim szkoleniu !!!

POROGRAM AKADEMII

Nowe Prawo zamówień publicznych

Sebastian Szaładziński, Urząd Zamówień Publicznych

  • dlaczego nowa ustawa
  • najważniejsze zmiany
  • harmonogram prac nad ustawa
  • jak się przygotować do stosowania nowych przepisów

Europejskie ramy kompetencyjne nabywców publicznych

Dariusz Koba, Koba Consulting Group

  • 30 kompetencji, szczeble kariery zawodowej, matryca kompetencji
  • czy w sektorze publicznym może funkcjonować kupiec – nabywca
  • rola komórki zamówień publicznych
  • KPI w zamówieniach publicznych

Zarządzanie procesem zakupowym

Wiktor Rak, Profitia

  • Podstawowy sposób zarządzania zamówieniami publicznymi w organizacji – zarządzanie kategoriami (analiza Pareto, macierz Kraljica, analiza ABC) 
  • Definicja i zastosowanie pełnego procesu zamówieniowego (3 poziomy procesu: strategiczny, taktyczny i operacyjny)
  • Budowanie strategii zamówienia
  • Analiza potrzeb
  • Analiza rynku – narzędzia i źródła informacjii
  • Dźwignie zakupowe – macierz PROFITII
  • Plan wdrożenia -> zarządzanie projektem

Przygotowanie i realizacja zamówienia – wybrane zagadnienia

Anna Zdun / Wiktor Rak, Profitia

  • zamówienie publiczne jako projekt
  • alokacja środków: ludzie (w tym sponsor projektu), pieniądze, czas – w tym, „zasada żelaznego trójkąta”
  • zarządzanie ryzykiem w projekcie „postępowanie o udzielenie zamówienia”
  • zarządzanie projektem: jak motywować pracowników, jak rozwiązywać konflikty
  • między komórką zamówień a komórkami merytorycznymi
  • zarządzanie projektem: wyzwania w zamówieniu publicznym z wieloma zamawiającymi
  • przekuć porażkę w sukces: jak uczyć się na błędach

Doświadczenia w podejściu procesowym do zamówień publicznych

Marek Komorowski, Urząd Miasta Gdańska

  • same case study i dyskusje

Nowe Prawo zamówień publicznych w szczegółach

Dariusz Koba, Koba Consulting Group

  • zmiany w procedurach udzielania zamówień
  • diabeł tkwi w szczegółach – analiza proponowanych rozwiązań
  • krajowy patchwork – jak zastosować w praktyce nowe procedury krajowe
  • próg niby zostawiono, niby podniesiono – co wynika z nowych przepisów podprogowych

Analiza i alokacja ryzyka – jeśli coś może pójść źle, na pewno pójdzie…

Michał Skorupski, d. ECHarris, DHV, obecnie KPMG

  • ryzyka w procesie inwestycyjnym
  • w jaki sposób każda ze stron procesu dąży do minimalizacji ryzyka
  • czy można uczciwie rozłożyć ryzyko
  • ile kosztuje zamawiającego przypisywanie ryzyk wykonawcy
  • czy Inżynier może być obiektywnym rozjemcą w sporach między zamawiającym a wykonawcą 
  • mediator – komisja rozjemstwa w sporach – sąd arbitrażowy – ugoda sądowa 
  • matryca ryzyka – case study

Zmiany umów na skutek roszczeń wykonawców 

mec. Zrinka Percic, d. CZP sp. z o.o., PKP PLK S.A., GDDKiA

  • dokumentowanie przebiegu realizacji zamówienia 
  • kierownik projektu i „roszczeniowiec” – idealna para do zarządzania umową ze strony zamawiającego i wykonawcy?
  • zmiana umowy – czy i jak ją modelować?
  • przypadki „niemożności” zmiany umowy
  • różne podejścia zamawiających (GDDKiA i PKP PLK) do roszczeń i co z tego wynika
  • case study

Przegląd orzecznictwa KIO, SO, TSUE

mec. Wojciech Adamczyk, d. CZP sp. z o.o., obecnie kancelaria ASW,
mec. Mariusz Klink, d. GITD, PKP PLK S.A., obecnie kancelaria RP

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

MIEJSCE: Hotel St. Bruno****, ul. Św. Brunona 1, 11-500 Giżycko | www.hotelstbruno.pl

KOSZT UDZIAŁU jednej osoby wynosi 2690 zł netto* i obejmuje:

- udział w niepowatarzalnym szkoleniu, pełnym inspirujących treści, praktycznych przykładów, warsztatów i burzliwych dyskusji;
- zakwaterowanie w Hotelu St. Bruno**** (4 noclegi) w pokojach dwuosobowych z łazienką, wyposażonych w TV, klimatyzację, dostęp do WI-FI;
- pełne wyżywienie od obiadu w dniu przyjazdu (poniedziałek) do obiadu w dniu wyjazdu (piątek);
- przerwy kawowe,
- autorskie materiały szkoleniowe,
- certyfikaty ukończenia szkoelnia,
- możliwość uczestniczenia w imprezach towarzyszących.

OPŁATY FAKULTATYWNE (ceny netto*):
- dopłata do pokoju 1-os. (w miarę wolnych miejsc w hotelu): 500 zł;
- koszt pobytu osoby towarzyszącej: 1590 zł;
- udział w szkoleniu bez zakwaterowania, ale z wyżywieniem (bez śniadań): 1400 zł;


* W PRZYPADKU GDY UDZIAŁ W SZKOLENIU FINANSOWANY JEST W CO NAJMNIEJ 70% ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH USŁUGA ZWOLNIONA JEST Z PODATKU VAT (STAWKA VAT: „ZW.”). W POZOSTAŁYCH PRZYPADKACH DO WSZYSTKICH CEN NALEŻY DOLICZYĆ 23% PODATEK VAT.

POBIERZ KARTĘ ZGŁOSZENIOWĄ

Bądź na bieżąco i zapisz się do naszego newslettera


chwilowka